Proje Okuluna Atamada Mahkemeden Yürütmeyi Durdurma Kararı
Türk Eğitim-Sen üyesi bir öğretmenin proje okuluna yeniden atanma talebinin reddedilmesi üzerine açılan davada, Ağrı İdare Mahkemesi yürütmenin durdurulmasına karar verdi. Mahkeme, atama sürecinde kariyer ve liyakat ilkelerine uyulmadığını ve işlemin hukuka aykırı olduğunu belirtti.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın özel program ve proje uygulayan eğitim kurumlarına öğretmen atamalarında uyguladığı takdir yetkisi bir kez daha yargı denetimine takıldı. Türk Eğitim-Sen üyesi bir öğretmenin görev süresinin sona ermesi sonrası aynı okula yeniden atanma başvurusu reddedilince sendika tarafından açılan davada mahkeme, işlemin yürütmesini durdurdu.
Söz konusu öğretmen, 05 Şubat 2025 tarihinde yayımlanan “2025 Yılı MEB Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Öğretmen Atama ve Yönetici Görevlendirme Kılavuzu” hükümleri doğrultusunda görev yaptığı okula yeniden atanmak üzere başvuruda bulundu. Tüm şartları taşımasına ve liyakat yönünden uygun olmasına rağmen, 08 Nisan 2025 tarihinde açıklanan sonuçlarda tercihlerine yerleştirilmedi.
Mahkemeden Net Mesaj: Somut ve Objektif Kriterler Olmalı
Ağrı İdare Mahkemesi, 2025/1042 Esas sayılı ve 18 Eylül 2025 tarihli kararında şu değerlendirmelere yer verdi:
“Milli Eğitim Bakanına tanınan takdir yetkisinin, kariyer ve liyakat ilkeleri çerçevesinde, kamu hizmetinin verimliliği, etkinliği ve kamu yararı ile kişi yararı arasında bir denge kurulmak suretiyle objektif şekilde kullanılması gerekmektedir. Dört yıllık görev süresi dolan öğretmenin yeniden atanmak üzere başvuruda bulunmasına rağmen tercihlerine yerleştirilmemesi; somut ve objektif kriterlere dayanmayan, kamu yararı ve hizmet gerekleri gözetilmeden alınmış bir karar niteliğindedir.”
Mahkeme bu gerekçelerle, söz konusu işlemin hukuka ve mevzuata aykırı olduğu sonucuna vararak yürütmenin durdurulmasına hükmetti.
Türk Eğitim-Sen’den yapılan açıklamada, proje okullarındaki atamalarda keyfiyetin önüne geçilmesi gerektiği vurgulanarak, bu kararın benzer mağduriyetler yaşayan öğretmenler açısından emsal niteliği taşıdığı belirtildi.
Ajans Expres Gazetesi
Tepkiniz Nedir?






