Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras: “Hayatın Güzelliklerini Birlikte Paylaşmaya Devam Edeceğiz”

Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından Türkiye’de ilk olan Kısa Mola Hizmeti kapsamında düzenlenen Engelsiz İzciler Yaz Kampı’nın dokuzuncusu Ortaca’nın Sarıgerme Mahallesi’nde gerçekleştirildi. Muğla’nın farklı ilçelerinden 35 özel gereksinimli bireyin katıldığı kampta doğa, kültür, spor ve sosyal etkinlikler bir araya gelirken, katılımcılar yeni beceriler kazanıp unutulmaz deneyimler yaşadı.

Haziran 22, 2026 - 17:09
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras: “Hayatın Güzelliklerini Birlikte Paylaşmaya Devam Edeceğiz”

Muğla Büyükşehir Belediyesi, özel gereksinimli bireylerin sosyal yaşama daha aktif katılımını desteklemek amacıyla yürüttüğü Kısa Mola Hizmeti kapsamında düzenlenen “Melek İzciler Yıldız Oymağı” Engelsiz İzciler Yaz Kampı’nın dokuzuncusunu Ortaca Sarıgerme’de gerçekleştirdi. Üç gün süren kamp programında farklı ilçelerden gelen izciler çeşitli etkinliklerde bir araya geldi.

Kampa Menteşe, Marmaris, Milas, Fethiye, Yatağan, Bodrum, Datça, Dalaman ve Ortaca’daki Kısa Mola Merkezlerinden toplam 35 izci katıldı. Katılımcılar kamp boyunca çadır kurma, doğada yaşam becerileri, deniz etkinlikleri, istasyon oyunları, duyusal oyun atölyeleri, film gösterimi, gezi programı, hediyeleşme ve ateş gecesi gibi etkinliklerde yer aldı.

Kamp Yaşamını Deneyimlediler

Kampın ilk gününde liderleri eşliğinde çadırlarını kuran izciler, kamp yaşamına ilişkin temel kuralları öğrenerek takım çalışması ve birlikte hareket etme deneyimi yaşadı. Program kapsamında katılımcılar sorumluluk alma, paylaşma ve ekip ruhunu geliştirmeye yönelik faaliyetlere katıldı.

Fethiye Gezisi Düzenlendi

Kampın ikinci gününde gerçekleştirilen Fethiye gezisinde izciler, Çalış Sahili’nden bot taksiyle Fethiye’ye geçti. Gezi kapsamında tarihi Amintas Kaya Mezarları ziyaret edilirken, katılımcılar kültürel ve tarihi değerleri yakından tanıma fırsatı buldu.

Son gün düzenlenen atölye çalışmaları ve hediyeleşme etkinlikleriyle tamamlanan kampta izciler yeni arkadaşlıklar kurarken, sosyal etkileşimlerini güçlendirdi ve çeşitli yaşam becerileri kazandı.

“Engelleri Sevgi ve Hizmetlerle Aşıyoruz”

Kıyı Ege Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, kampın önemine ilişkin yaptığı açıklamada, “Engelsiz İzciler projemiz sayesinde farklı ilçelerimizden gelen evlatlarımız Muğla’nın eşsiz doğasında bir araya gelerek hem eğlendi hem de yeni yaşam becerileri kazandı. Birlikte çadır kurdular, takım ruhunu deneyimlediler ve unutamayacakları anılar biriktirdiler.” ifadelerini kullandı.

Ahmet Aras, “Özel gereksinimli bireylerimizin sosyal yaşamda daha görünür, aktif ve bağımsız bireyler olarak yer alabilmeleri için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz. Muğla’nın her noktasında vatandaşlarımızın eşit koşullarda yaşamaları için hayatın güzelliklerini birlikte paylaşmaya, engelleri sevgi ve hizmetlerle aşmaya devam edeceğiz.” dedi.

Ajans Expres Gazetesi