Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras: “Bodrum’un içme suyu altyapısında önemli bir dönüşümü tamamladık”
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Bodrum’da sık sık arızalara ve su kesintilerine neden olan 22 bin metrelik CTP içme suyu hatlarını yaklaşık 1 milyar TL yatırımla yeniledi. Torba, Müskebi, Yahşi, Gümbet ve Turgutreis mahallelerini kapsayan Güney Ana İsale Hattı’nda son bağlantının yapılmasıyla devreye alma sürecinde sona gelinirken, yetkililer yeni sistemin uzun yıllar kesintisiz hizmet vermesinin hedeflendiğini açıkladı.
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Bodrum’un içme suyu altyapısında kalıcı çözümler üretmek amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında Güney Ana İsale Hattı’nda incelemelerde bulundu. Yaklaşık 1 milyar TL yatırımla yenilenen 22 bin metrelik CTP (Cam Takviyeli Polyester) içme suyu hatlarının devreye alma sürecindeki son bağlantı çalışması da tamamlandı.
Su Kesintilerine Neden Olan Hatlar Yenilendi
Bodrum’da ekonomik ömrünü tamamlayan ve sık sık arızalara neden olan içme suyu hatlarının yenilenmesi amacıyla başlatılan çalışmalar kapsamında, Torba, Müskebi, Yahşi, Gümbet ve Turgutreis mahallelerini kapsayan Güney Ana İsale Hattı modernize edildi. Muğla Büyükşehir Belediyesi ve MUSKİ tarafından yürütülen çalışma ile eski CTP boruların yerine daha dayanıklı duktil borular kullanıldı.
MUSKİ Genel Müdürü Yılmaz Şengül, çalışmaların Bodrum’un su altyapısı açısından kritik önem taşıdığını belirterek, “Özellikle uzun yıllar arıza ve su kesintilerine neden olan CTP hatların yenilenmesiyle birlikte Güney Ana İsale Hattı’nda devreye alma çalışmalarını sahada yakından takip ediyoruz.” dedi.
Şengül, “Bu hatların daha dayanıklı ve uzun ömürlü duktil borularla yenilenmesi, Bodrum’un su altyapısı açısından kritik bir iyileşme sağladı. Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Aras’ın öncülüğünde, Muğla genelinde yürüttüğümüz tüm bu yatırımlar, sadece bugünün ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayıp geleceğe dönük sürdürülebilir bir altyapı oluşturma hedefimizin parçasıdır.” ifadelerini kullandı.
“Uzun Ömürlü ve Güvenli Bir Sistem Kurulmuş Oldu”
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Bodrum’un içme suyu sorunlarının çözümüne yönelik önemli bir aşamanın geride bırakıldığını söyledi.
Başkan Ahmet Aras, “Bodrum’un içme suyu sorununu kalıcı şekilde çözmeye yönelik en kritik aşamalardan birini daha tamamladık. Güney Ana İsale Hattı’nda son bağlantının gerçekleştirilmesiyle birlikte, yıllardır sık arızalara ve su kesintilerine neden olan eski 22 bin metre uzunluğundaki CTP hatlarının yerine daha dayanıklı, uzun ömürlü ve güvenli bir sistem kurulmuş oldu.” dedi.
Aras, “Bugün itibarıyla devreye alma sürecinde de son noktaya gelinmiş durumda. Bu, Bodrum’un içme suyu altyapısında önemli bir dönüşümün tamamlandığı bir eşik. Bu sadece bir onarım değil, uzun vadeli bir altyapı yenileme çalışmasıdır.” açıklamasında bulundu.
Muğla Genelinde Altyapı Yatırımları Sürüyor
Muğla genelinde içme suyu altyapısını güçlendirmeye yönelik çalışmaların devam ettiğini vurgulayan Başkan Aras, “İlçelerimizin tamamında kayıp-kaçak oranlarını düşüren, su kaynaklarını daha verimli kullanan ve geleceği planlayan projeleri hayata geçiriyoruz.” dedi.
Aras, “Muğla’nın her noktasında vatandaşlarımızın sağlıklı, kesintisiz ve sürdürülebilir içme suyuna erişimini sağlamak temel önceliğimiz. Yürütülen tüm çalışmalar bu hedef doğrultusunda planlanıyor ve adım adım hayata geçiriliyor. Bu süreç sadece bir altyapı yenilemesi değil, aynı zamanda kent genelinde yaşam kalitesini yükselten bir dönüşüm anlamına geliyor.” ifadelerini kullandı.
Ajans Expres Gazetesi