Eğitim-Bir-Sen’den Zorunlu Eğitim Süresi ve Meslek Liseleri İçin Önemli Açıklamalar

Eğitim-Bir-Sen Eskişehir 1 Nolu Şube Başkanı İbrahim Akar, zorunlu eğitim süresi ve mesleki eğitim konularında önemli değerlendirmelerde bulundu. 12 yıllık zorunlu eğitimin yeniden yapılandırılması gerektiğini belirten Akar, meslek liseleriyle sanayi iş birliğinin önemine de dikkat çekti.

Ekim 8, 2025 - 15:55
Eğitim-Bir-Sen’den Zorunlu Eğitim Süresi ve Meslek Liseleri İçin Önemli Açıklamalar

Eğitim-Bir-Sen Eskişehir 1 Nolu Şube Başkanı İbrahim Akar, yaptığı açıklamada zorunlu eğitim süresi ve mesleki eğitim sistemi üzerine çarpıcı değerlendirmelerde bulundu. Temmuz ayında gerçekleştirdikleri saha araştırmasına 36 bin kişinin katıldığını belirten Akar, zorunlu eğitim süresine yönelik kamuoyunda güçlü bir değişim talebi olduğunu söyledi.

Akar, “Yaptığımız araştırma, 4+4+4 şeklindeki 12 yıllık zorunlu eğitimin uzun bulunduğunu gösterdi. Görüşler, lise kısmının zorunlu olmaktan çıkarılarak sürenin 10 veya 11 yıla indirilmesi yönündeydi,” dedi.

Uluslararası örneklere de değinen Akar, “OECD ülkeleri arasında zorunlu eğitim süresinin genellikle 9 ila 11 yıl arasında değiştiğini görüyoruz. Ancak elbette kendi ülkemizin şartları temel alınmalı,” ifadelerini kullandı.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın konuya dair bir çalışma yürüttüğünü hatırlatan Akar, bu sürecin eğitim paydaşlarının katılımıyla yürütülmesinin önemini vurguladı. Ayrıca şahsi görüşünü de paylaşan Akar, okul öncesi eğitimin 48 aydan itibaren zorunlu hale getirilmesi gerektiğini belirtti.

Meslek Liseleri ve Sanayi İş Birliği

Eğitim-Bir-Sen Şube Başkanı İbrahim Akar, Eskişehir’in sanayi ve eğitim şehri kimliğine dikkat çekerek mesleki eğitimin güçlendirilmesinin önemini vurguladı. Eskişehir Milli Eğitim Müdürlüğü ile sanayi kuruluşları arasında imzalanan protokollerin, nitelikli ara eleman ihtiyacını karşılamada önemli bir adım olduğunu belirtti.

“Ben de bir meslek lisesi mezunuyum. Mesleği sahada öğrenmenin ve staj uygulamalarının çok kıymetli olduğunu düşünüyorum,” diyen Akar, öğrencilerin hem teorik hem de pratik olarak iş hayatına hazırlanmasının, üretim gücüne olumlu katkı sağlayacağını ifade etti.

Akar, bu modelin doğru planlandığı ve iş güvenliği tedbirleriyle desteklendiği takdirde, öğrencilerin iş hayatına daha donanımlı ve güvenli bir geçiş yapabileceğini vurguladı.

Ajans Expres Gazetesi

Tepkiniz Nedir?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow