TÜKDES: Eskişehir’de EsKart Yüklemelerinde Alınan Komisyonlar Kanuna Aykırı

Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES), Eskişehir’de toplu taşıma kartı EsKart’ın online bakiye yükleme işlemlerinden ve kredi kartıyla binişlerden alınan hizmet bedelleri ile ilgili hukuki sürecin tüketici lehine sonuçlandığını duyurdu. TÜKDES Genel Merkez Tüketici Adaleti Komisyonu Başkanı Av. Hayri Eryılmaz, uygulamanın kanuna aykırı olduğunu belirterek Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’ni ve bağlı şirketi Estram’ı komisyon almaya son vermeye çağırdı.

Ağustos 25, 2025 - 11:40
TÜKDES: Eskişehir’de EsKart Yüklemelerinde Alınan Komisyonlar Kanuna Aykırı

Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Merkez Tüketici Adaleti Komisyonu Başkanı Av. Hayri Eryılmaz, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin toplu taşıma kartı olan EsKart ile ilgili önemli bir açıklamada bulundu. Eryılmaz, online bakiye yüklemeleri ve kredi kartıyla yapılan binişlerde alınan komisyon ve hizmet bedellerinin yasal olmadığını vurguladı.

Tüketici Hakem Heyeti: “Ücret İadesi Yapılmalı”
Av. Hayri Eryılmaz, bir Eskişehirli tüketicinin Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurduğunu ve her yükleme işleminde alınan “hizmet bedelinin” iadesi talebinin kabul edildiğini açıkladı. Tüketici Hakem Heyeti kararıyla, Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin iştiraki olan ESTRAM’ın aldığı bu ücretin haksız olduğuna hükmedildi ve ücretin tüketiciye iadesine karar verildi.

"Tüketici Komisyonla Cezalandırılamaz"
Eryılmaz, komisyon uygulamalarının hem Tüketici Kanunu’na hem de rekabet hukukuna aykırı olduğunu ifade ederek şunları söyledi:

“Tüketiciler kredi kartlarıyla ödeme yaptıklarında ek bir ücretle cezalandırılıyor. Bu kabul edilemez. Eskişehir Büyükşehir Belediyesi ve Estram, online EsKart yüklemeleri ile kredi kartıyla binişlerde komisyon almaya derhal son vermelidir.”

Hak Arama Yolları da Açıklandı
TÜKDES tarafından yapılan açıklamada, tüketicilerin benzer durumlarda başvurabilecekleri yollar da sıralandı:

  1. POS cihazı kullanan banka şikayet edilebilir.

  2. BDDK’nın internet sitesi üzerinden e-şikayet yapılabilir.

  3. GİB Mobil, Dijital Vergi Dairesi veya ALO 189 üzerinden Gelir İdaresi Başkanlığı’na başvurulabilir.

  4. Tüketici Hakem Heyeti’ne (149.000 TL altı), arabulucuya ve Tüketici Mahkemesi’ne (149.000 TL üzeri) başvuru yapılabilir.

“Tüketici Hakkını Aradıkça Haksızlık Azalır”
Eryılmaz, Türkiye genelindeki belediye iştiraki toplu taşıma şirketlerinin de benzer uygulamalara son vermesi gerektiğini vurgulayarak şu çağrıyı yaptı:

“Belediye şirketleri, kamu hizmeti verirken tüketiciden haksız kazanç elde etmemeli. Tüketici hakkını aradıkça, bu tür haksızlıklar azalacaktır.”


Ajans Expres Gazetesi

Tepkiniz Nedir?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow