Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar: “Şanlı ünvanı ecdadımızın kahramanlık mirasıdır”

Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar, kente Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından “Şanlı” ünvanının verilişinin 42. yıl dönümü dolayısıyla yayımladığı mesajda, Milli Mücadele döneminde Urfa halkının gösterdiği kahramanlığa dikkat çekti. Gülpınar, “Şanlı” ünvanının yalnızca bir sıfat olmadığını, gelecek nesillere aktarılması gereken tarihi bir sorumluluk ve onur olduğunu vurgulayarak şehrin ortak hafızasına işaret etti.

Haziran 22, 2026 - 21:34
Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar: “Şanlı ünvanı ecdadımızın kahramanlık mirasıdır”

Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar, Şanlıurfa’ya Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından “Şanlı” ünvanının verilişinin 42. yıl dönümü nedeniyle bir kutlama mesajı yayımladı. Başkan Gülpınar, mesajında şehrin Milli Mücadele yıllarında ortaya koyduğu direnişin ve fedakârlığın Türkiye tarihindeki önemine dikkat çekti.

“Büyük Bir Gurur ve Heyecanla Kutluyoruz”

Başkan Mehmet Kasım Gülpınar, “Bugün, kadim şehrimiz Urfa'nın adının önüne ‘Şanlı’ ünvanının eklenişinin 42. yıl dönümünü büyük bir gurur ve heyecanla kutluyoruz.” ifadelerini kullandı.

Gülpınar, Urfa’nın tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yaptığını belirterek, “Urfa, tarih boyunca medeniyetlere beşiklik etmiş, peygamberler diyarı olmasının yanı sıra, vatan sevgisinin ve bağımsızlık ruhunun en güzel örneklerinden birini sergilemiş müstesna bir şehirdir. Milli Mücadele yıllarında Urfalıların gösterdiği kahramanlık, yalnızca bir şehrin değil, bir milletin istiklal aşkının sembolü olmuştur.” dedi.

“Tarihe Altın Harflerle Yazılmış Bir Destan”

Milli Mücadele döneminde verilen mücadelenin önemine vurgu yapan Gülpınar, “11 Nisan 1920’de işgal kuvvetlerini kendi imkânlarıyla topraklarından çıkaran Urfa halkı; cesareti, inancı ve fedakârlığıyla tarihe altın harflerle yazılmış bir destan bırakmıştır. Bu büyük mücadele ve eşsiz kahramanlık, Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından 22 Haziran 1984 tarihinde şehrimize verilen ‘Şanlı’ ünvanıyla taçlandırılmıştır.” ifadelerine yer verdi.

Başkan Gülpınar, TBMM’nin şehre verdiği ünvan ve İstiklal Madalyası’nın tarihi değeri hakkında da değerlendirmede bulunarak, “Türkiye Büyük Millet Meclisi, şehrimizi önce ‘Şanlı’ ünvanıyla, ardından 2016 yılında verilen İstiklal Madalyası ile onurlandırmıştır. Milletimizin temsil makamı tarafından Urfa'nın evlatlarına tevdi edilen bu kadirşinaslık nişanesi, şehrimizin şanlı tarihinin bir hatırası olarak nesiller boyunca gururla taşınacaktır.” açıklamasını yaptı.

“Gelecek Nesillere Aktarılması Gereken Bir Onur”

“Şanlı” ünvanının taşıdığı anlamın yalnızca bir sıfatla sınırlı olmadığını vurgulayan Gülpınar, “Şanlı ünvanı, yalnızca bir sıfat değil; ecdadımızın emaneti, kahramanlıkla yoğrulmuş bir sorumluluk ve gelecek nesillere aktarılması gereken bir onurdur. Bizlere düşen görev, bu şanlı mirası korumak, yaşatmak ve her alanda daha ileriye taşımaktır.” dedi.

Şanlıurfa’nın sahip olduğu potansiyele de dikkat çeken Gülpınar, “Bugün Şanlıurfa; tarihi, kültürü, tarımı, turizmi, genç nüfusu ve güçlü potansiyeliyle Türkiye'nin yükselen şehirlerinden biri olma yolunda emin adımlarla ilerlemektedir. Geçmişinden aldığı güçle geleceğini inşa eden şehrimiz, birlik ve beraberlik ruhuyla daha güzel yarınlara yürümeye devam edecektir.” ifadelerini kullandı.

Mesajının sonunda şehitleri anan Başkan Gülpınar, “Bu anlamlı gün vesilesiyle başta Milli Mücadele kahramanlarımız olmak üzere, vatan uğruna canlarını feda eden tüm şehitlerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyorum. Şanlıurfa'mızın ‘Şanlı’ ünvanını alışının 42. yıl dönümü kutlu olsun.” açıklamasında bulundu.

Ajans Expres Gazetesi