Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras: “Muğla’yı Geleceğin Dirençli Kentleri Arasına Taşıyoruz”

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Londra’da düzenlenen EBRD Belediye Başkanları Konferansı kapsamında Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın Yeşil Şehirler Programı’na katılım için mutabakat anlaşması imzaladı. Program çerçevesinde çevre, su, ulaşım ve enerji alanlarında yeni yatırımlar planlanırken, 62,9 milyon avroluk finansman öngörülen Muğla Su Projesi de kentin sürdürülebilir geleceği açısından öncelikli yatırım olarak öne çıkıyor.

Haziran 22, 2026 - 21:27
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras: “Muğla’yı Geleceğin Dirençli Kentleri Arasına Taşıyoruz”

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından yürütülen Yeşil Şehirler Programı’na resmen dâhil oldu. İngiltere’nin başkenti Londra’da gerçekleştirilen EBRD Belediye Başkanları Konferansı kapsamında Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın katılımıyla Mutabakat Anlaşması imzalandı.

EBRD Genel Merkezi’nde 22-23 Haziran tarihlerinde “Geleceğe Yatırım, Herkes İçin Yeşil ve Dirençli Kentler İnşa Etmek” temasıyla düzenlenen konferansta farklı ülkelerden yerel yöneticiler bir araya geldi. Konferansa katılan Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, kentlerin iklim değişikliğiyle mücadelede üstlendiği role ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Muğla İçin Yeşil Şehir Yol Haritası Hazırlanacak

İmzalanan anlaşmayla birlikte Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin programa katılımı resmiyet kazanırken, kentin çevresel sorunları ve iklim kaynaklı riskleri uluslararası metodolojiler doğrultusunda analiz edilecek. Yapılacak çalışmalar sonucunda öncelikli yatırım alanları belirlenerek kapsamlı bir Yeşil Şehir Eylem Planı hazırlanacak.

Program kapsamında çevresel performansın artırılması, iklim değişikliğine uyum kapasitesinin güçlendirilmesi ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine yönelik stratejik yol haritasının oluşturulması hedefleniyor.

Çevre ve Altyapı Yatırımlarına Uluslararası Finansman Desteği

EBRD ile yürütülecek iş birliği kapsamında katı atık yönetimi, su ve atık su hizmetleri, sürdürülebilir ulaşım, enerji verimliliği, yenilenebilir enerji yatırımları ve iklim değişikliğine uyum alanlarında yeni projelerin geliştirilmesi planlanıyor.

Programın, çevre odaklı yatırımların uluslararası finansman kaynaklarıyla desteklenmesine imkân sağlayacağı belirtildi.

Öncelikli Proje Muğla Su Projesi

Yeşil Şehirler Programı’nın öncelikli yatırımı olarak belirlenen Muğla Su Projesi kapsamında Dalaman, Ortaca, Köyceğiz, Toparlar, Dalyan ve Sarıgerme bölgelerinde içme suyu altyapısının güçlendirilmesi hedefleniyor.

Proje kapsamında su iletim ve dağıtım hatlarının yenilenmesi, DMA odalarının kurulması, sistemlerin SCADA altyapısına entegre edilmesi ve Topgözü Su Kaynağı’ndan yeni iletim hattı yapılması planlanıyor.

EBRD tarafından desteklenen fizibilite çalışmalarının ardından proje için toplam 62,9 milyon avroluk finansman paketi öngörüldü. Finansman paketinin 10 milyon avroluk bölümünün Clean Technology Fund (CTF) tarafından yüzde 1 faiz oranıyla sağlanmasının planlandığı kaydedildi.

“2050 Yılına Kadar İklim Nötr Kent Olmayı Hedefliyoruz”

Kıyı Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, konferans kapsamında EBRD Başkanı Odile Renaud-Basso ve bankanın üst düzey yöneticileriyle de görüşmeler gerçekleştirdi.

Konferansta konuşan Başkan Ahmet Aras, “Muğla yaklaşık 1,1 milyon nüfusa sahip olmasına rağmen yıl içerisinde milyonlarca ziyaretçiyi ağırlayan önemli bir turizm kentidir. Bu durum, kentimizin su, enerji, ulaşım ve çevre altyapısında güçlü ve sürdürülebilir çözümler geliştirmesini zorunlu kılıyor.” dedi.

Elektrikli sistemlere geçişi yalnızca emisyonların azaltılması açısından değerlendirmediklerini ifade eden Başkan Aras, “Bu nedenle elektrikli sistemlere geçişi yalnızca emisyonları azaltan bir araç olarak değil, aynı zamanda kentimizin dayanıklılığını artıran önemli bir dönüşüm süreci olarak görüyoruz. 2050 yılına kadar iklim nötr bir kent olma hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” diye konuştu.

Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji yatırımlarına öncelik verdiklerini belirten Başkan Aras, “Belediye binalarımızda enerji tüketimini azaltmaya yönelik çalışmalar yürütüyor, yenilenebilir enerji yatırımlarımızı artırıyoruz. Ulaşımda ve deniz taşımacılığında elektrikli sistemlere geçiş uygulamalarını yaygınlaştırırken su kaynaklarımızı korumaya yönelik projeleri de hayata geçiriyoruz.” ifadelerini kullandı.

Başkan Aras, “Özellikle turizm kentlerinde planlamaların yalnızca mevcut nüfusa göre değil, yoğun sezonlarda oluşan ihtiyaçlar dikkate alınarak yapılması gerektiğine inanıyoruz.” dedi.

Sürdürülebilir ve dirençli kentlerin güçlü iş birlikleriyle mümkün olduğunu vurgulayan Başkan Ahmet Aras, EBRD Yeşil Şehirler Programı’nın Muğla’nın çevresel hedeflerine ulaşmasına önemli katkılar sağlayacağını ifade etti.

Ajans Expres Gazetesi