Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya: “Çocuklarımızın yarınları için suyumuzu israf etmiyor, her damlasını koruyoruz”
Karabük Belediyesi, şehir genelindeki park, bahçe ve refüj sulamalarında şebeke suyu yerine kuyu suyu kullanarak içme suyu kaynaklarının korunmasına katkı sağlıyor. Su tasarrufunu artırmayı ve toplumsal farkındalığı güçlendirmeyi amaçlayan uygulama kapsamında Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, vatandaşları da su tüketiminde daha duyarlı olmaya davet etti.
Karabük Belediyesi, su tüketimini azaltmak ve mevcut su kaynaklarını korumak amacıyla şehir genelindeki peyzaj çalışmalarında şebeke suyu yerine kuyu suyu kullanıyor. Park, bahçe ve refüj sulamalarında uygulanan yöntemle içme suyu kaynaklarının korunması ve su tasarrufu konusunda farkındalık oluşturulması hedefleniyor.
Temiz Su Kaynaklarının Korunmasına Katkı
Karabük Belediyesi tarafından sürdürülen uygulama kapsamında peyzaj alanlarının sulanmasında yer altı su kaynakları tercih ediliyor. İçme suyu şebekesi üzerindeki yükün azaltılmasını amaçlayan çalışma sayesinde tonlarca temiz suyun korunmasına katkı sağlanıyor.
Şehrin yeşil dokusunu korumaya yönelik çalışmaların sürdüğünü belirten Karabük Belediyesi, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı konusunda da çeşitli uygulamaları hayata geçiriyor.
“Karabük’ümüzün Her Damla Suyu Çok Kıymetli”
Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, su kaynaklarının korunmasının gelecek nesiller açısından büyük önem taşıdığını belirterek, “Karabük’ümüzün her damla suyu çok kıymetli. Şehir genelindeki peyzaj çalışmalarımızda şebeke suyu yerine kuyu suyu kullanıyor, kaynaklarımızı koruma ilkemizden taviz vermiyoruz.” dedi.
Başkan Özkan Çetinkaya, “Geleceğimiz için suyumuzu koruyor, doğamıza sahip çıkıyoruz. Çocuklarımızın yarınları için suyumuzu israf etmiyor, her damlasını özenle koruyoruz.” ifadelerini kullandı.
Vatandaşlara Tasarruf Çağrısı
Belediyenin sahada gerekli hassasiyeti gösterdiğini vurgulayan Özkan Çetinkaya, “Biz belediye olarak bu hassasiyeti sahada gösterirken, kıymetli hemşehrilerimizin de evlerinde ve iş yerlerinde suyun her damlasına aynı özenle yaklaşacağına inanıyorum. Su kaynaklarımızın korunması ve geleceğe taşınması, hepimizin ortak sorumluluğudur.” diye konuştu.
Tüm vatandaşları su tüketiminde tasarruflu olmaya davet eden Çetinkaya, “Tüm vatandaşlarımızı su tüketiminde tasarruflu olmaya ve bu hayati kaynağımızı korumaya davet ediyor; Karabük için hep birlikte daha sürdürülebilir bir gelecek inşa edeceğimize inanıyorum.” açıklamasında bulundu.
Karabük Belediyesi, su hassasiyeti ve tasarruf odaklı yönetim anlayışı doğrultusunda şehir genelindeki uygulamalarını sürdürmeye devam edeceğini bildirdi.
Ajans Expres Gazetesi