İBB’den İşitme Engellilere “Erişilebilir İstanbul” Görüntülü Çağrı Hizmeti

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), işitme ve konuşma engelli bireyler için “Erişilebilir İstanbul” adıyla görüntülü çağrı hizmetini başlattı. Türk İşaret Dili bilen personel aracılığıyla 153 Çözüm Merkezi üzerinden gerçekleştirilecek görüşmelerle, engelli bireyler taleplerini doğrudan iletebilecek. Başvurular, ÖZGEM merkezlerinden yapılabilecek ve hizmete İstanbul Senin uygulaması üzerinden erişilebilecek.

Ağustos 1, 2025 - 15:16
İBB’den İşitme Engellilere “Erişilebilir İstanbul” Görüntülü Çağrı Hizmeti

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), işitme ve konuşma engelli bireylerin belediye hizmetlerine erişimini kolaylaştırmak amacıyla “Erişilebilir İstanbul” adlı görüntülü çağrı merkezi hizmetini devreye aldı.

İBB Basın Yayın Halkla İlişkiler, Sosyal Hizmetler ve Bilgi İşlem Daire Başkanlıkları ile İSTTELKOM AŞ ve İstanbul Senin iş birliğiyle hayata geçirilen proje sayesinde, işitme ve konuşma engelli kullanıcılar, İBB 153 Çözüm Merkezi üzerinden Türk İşaret Dili bilen personelle görüntülü görüşme yapabilecek.

Engelsiz iletişim, eşit hizmet
Yeni hizmet ile bireyler, taleplerini, önerilerini ve şikâyetlerini doğrudan ifade edebilecek; İBB hizmetleri hakkında bilgi alabilecek. “Erişilebilir İstanbul”, toplumsal eşitliği ve katılımı artırmayı amaçlarken, aynı zamanda İstanbul’un akıllı şehir vizyonuna katkı sağlıyor.

Başvuru nasıl yapılıyor?
Hizmetten yararlanmak isteyenlerin İstanbul genelinde bulunan 23 ÖZGEM (Özel Gereksinimli Bireyler Eğitim Merkezi) şubesinden herhangi birine en az %40 oranında engel raporu ile başvurarak kayıt oluşturması gerekiyor. Kayıt işlemi sonrası, İstanbul Senin mobil uygulaması üzerinden 153 Çözüm Merkezi hizmetine erişim sağlanabiliyor.

İBB yetkilileri, bu hizmetin kent genelinde erişilebilirliği artırmak ve sosyal kapsayıcılığı desteklemek adına önemli bir adım olduğunu vurguladı.

Ajans Expres Gazetesi

Tepkiniz Nedir?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow