Eskişehir’de Uluslararası bestHONEY Projesi Tamamlandı, Arıcılıkta Yeni İş Birliklerinin Temeli Atıldı
Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğünün yürüttüğü ve Fransa, İtalya ile İspanya’dan ortakların yer aldığı Erasmus+ destekli bestHONEY Projesi’nin 6. Uluslararası ve kapanış toplantısı Eskişehir’de gerçekleştirildi. İki gün süren toplantıda proje çıktıları, eğitim materyalleri ve arıcılık sektörüne yönelik kazanımlar değerlendirilirken, gelecekteki uluslararası iş birliklerine ilişkin görüş alışverişinde bulunuldu.
Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğünün Erasmus+ Programı Mesleki Eğitimde İş Birliği Ortaklıkları kapsamında yürüttüğü “bestHONEY” (En İyi Bal İçin Hijyen, Paketleme ve Üretim Standartlarının AB Düzeyine Getirilmesi) Projesi’nin 6. Uluslararası Toplantısı ve kapanış programı, 17-18 Haziran 2026 tarihlerinde Eskişehir’de düzenlendi. Fransa, İtalya ve İspanya’dan proje ortaklarının katıldığı toplantıda proje sürecinde elde edilen çıktılar ve sektöre yönelik katkılar ele alındı.
“Bilgi Paylaşımına Önemli Katkılar Sunacak”
Toplantının açılışında konuşan Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil, proje kapsamında yürütülen faaliyetler ve elde edilen kazanımlar hakkında bilgi verdi. Yüksel Çil, “Bu proje yalnızca ülkemiz için değil, Avrupa Birliği ülkeleri ve dünya genelinde arıcılık ile bal üretimi alanındaki bilgi paylaşımına önemli katkılar sunacaktır.” ifadelerini kullandı.
Uluslararası iş birliklerinin kurumsal kapasitenin gelişmesine katkı sağladığını belirten Yüksel Çil, “Proje ortaklarıyla kurulan güçlü ilişkiler, gelecekte gerçekleştirilecek yeni uluslararası projeler için de önemli bir zemin oluşturacaktır.” dedi.
Proje Çıktıları ve Eğitim Materyalleri Tanıtıldı
Proje Koordinatörü Veteriner Hekim Dr. Hatice Olcay ise bestHONEY Projesi’nin amacı, kapsamı, hedef kitlesi, gerçekleştirilen faaliyetler ve yaygınlaştırma çalışmaları hakkında sunum yaptı. Dr. Hatice Olcay, proje kapsamında hazırlanan eğitim materyallerinin mesleki eğitim personeline ve arıcılık sektörüne katkı sağlayacağını belirterek, “Hazırlanan materyaller farklı dillerde erişime açılarak uluslararası düzeyde kullanıma sunulacak.” açıklamasında bulundu.
Toplantıda İspanya, Fransa ve İtalya’dan gelen proje ortakları da gündemde yer alan konulara ilişkin sunumlarını gerçekleştirerek proje faaliyetleri ve elde edilen sonuçlara yönelik değerlendirmelerini paylaştı.
Uzman Personelden Teknik Sunumlar
Program kapsamında Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürlüğü personeli Gıda Mühendisleri Zuhal Ünal Canbaz, Selma Öztürk, Ayşe Özden, Müge Çimen ve Şeyda Kiran ile Veteriner Hekim Mehtap Özsancaktar da çeşitli sunumlar gerçekleştirdi. Uzman personel, kendi çalışma alanlarıyla ilgili bilgiler paylaşırken proje çıktıları ve yürütülen çalışmalar hakkında katılımcıları bilgilendirdi.
İki gün süren toplantı, Eskişehir İl Tarım ve Orman Müdürü Yüksel Çil tarafından katılımcılara katılım belgelerinin takdim edilmesi ve gelecekteki iş birliklerine yönelik iyi niyet mesajlarının paylaşılmasıyla tamamlandı.
Ajans Expres Gazetesi