ESKİ'den Su Kesintisi Açıklaması: "Yaşanan Mağduriyet İçin Özür Dileriz"
Odunpazarı ve Tepebaşı'nda 18-20 Aralık tarihlerinde yaşanan su kesintisine ilişkin ESKİ Genel Müdürlüğü teknik detaylarıyla açıklama yaptı.
Eskişehir Su ve Kanalizasyon İdaresi (ESKİ) Genel Müdürlüğü, 18-20 Aralık 2025 tarihleri arasında Odunpazarı ve Tepebaşı ilçelerinde yaşanan su kesintisiyle ilgili detaylı bir açıklama yayımladı. Açıklamada, su kesintisinin nedeni, onarım süreci ve yaşanan gecikmeye dair teknik bilgiler kamuoyu ile paylaşıldı.
Açıklamaya göre, 18 Aralık Perşembe günü saat 22.30 sularında Ömür Mevkii'ndeki temiz su arıtma tesisinde vardiya ekipleri tarafından suyun yüzeye çıkmasıyla bir arıza tespit edildi. İncelemeler sonucunda, arızanın Tepebaşı ilçesini besleyen D4 su deposunun 800’lük çelik basma hattında, boruların birleşme noktasındaki flanş bağlantısından kaynaklandığı belirlendi.
Hızla koordine edilen ekipler aynı gün kazı çalışmalarına başladı. 19 Aralık Cuma günü saat 22.00 itibariyle arızanın onarımı için su hattı boşaltıldı ve sorunlu boru kesilerek çıkarıldı. Ancak bu aşamada, borunun ilk montajından kaynaklı 6-7 santimetrelik eksen kayıklığı tespit edildi. Bu durumun onarımı için özel bir aparat hazırlanması gerekti ve bu nedenle onarım süresi uzadı.
Cumartesi günü saat 14.00 itibariyle kaynak ve montaj işlemlerine başlandı. Çalışmalar, 20 Aralık Cumartesi saat 20.30 itibariyle tamamlanarak D4 deposuna yeniden su basımı sağlandı. Fakat boru hatlarının uzunluğu ve bölgedeki topoğrafik farklılıklar, bazı noktalarda suyun basınca ulaşmasını 21 Aralık Pazar sabah ve akşam saatlerine kadar geciktirdi.
"İletişim eksikliği için özür dileriz"
ESKİ Genel Müdürlüğü, yaptığı açıklamada vatandaşlara şu mesajı iletti:
“Bu süreçte günlük yaşamı doğrudan etkileyen bir mağduriyete yol açtığımız ve sürece ilişkin iletişimde gerekli etkinliği sağlayamadığımız için tüm hemşehrilerimizden özür dileriz.”
Ajans Expres Gazetesi
Tepkiniz Nedir?