Bakan Yusuf Tekin: “Eğitim Diplomasisi, Türkiye’nin Küresel Yolculuğunun Anahtarıdır”
Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Milliyet Gazetesi için kaleme aldığı “Türkiye’nin Küresel Yolculuğunda Eğitim Diplomasisi” başlıklı yazısında, Türkiye’nin yumuşak gücünü oluşturan eğitim faaliyetlerinin dış politika vizyonundaki yerine dikkat çekti. Tekin, eğitim diplomasisinin sadece bilgi aktarımı değil, barış, iş birliği ve kültürel köprüler kurma aracı olduğunu vurguladı.

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Milliyet Gazetesi’nde yayımlanan “Türkiye'nin Küresel Yolculuğunda Eğitim Diplomasisi” başlıklı yazısında, eğitimin artık sadece ulusal değil, küresel bir sorumluluk olduğunun altını çizdi. Türkiye’nin eğitim alanındaki uluslararası faaliyetlerini detaylı şekilde aktaran Tekin, eğitim diplomasisini “kalplere ve zihinlere dokunan en etkili yumuşak güç” olarak tanımladı.
Bakan Tekin, yazısında şu ifadeleri kullandı:
“Kâinatta kalıcı iz bırakan en büyük sermaye ilimdir. Eğitim, yalnızca bilgi aktarımı değil; barışın, adaletin ve müşterek insanlık ülküsünün asli zeminidir.”
Eğitimle Kurulan Gönül Köprüleri
Tekin, Türkiye’nin yurt dışındaki eğitim faaliyetlerinin asla post-kolonyal bir anlayışla değil; karşılıklı saygı, iş birliği ve samimiyet esasına dayalı olduğunu belirtti. Bu anlayışın Türkiye Maarif Vakfı, Yunus Emre Enstitüsü, YTB, TİKA ve Diyanet İşleri Başkanlığı gibi paydaş kurumlarla birlikte yürütüldüğünü kaydetti.
Türkiye Maarif Vakfı ile Küresel Temsil Gücü
Bugün Dışişleri Bakanlığı'ndan sonra yurt dışında en geniş temsil ağına sahip kurum olduklarını belirten Tekin, 63 ülkede 94 temsilcilik, 14 ülkede 67 eğitim kurumu ve 2 bini aşkın öğretmenle hizmet verdiklerini aktardı. Türkiye Maarif Vakfı’nın ise 56 ülkede 508 okul ve 60 binden fazla öğrenciye ulaştığını vurguladı.
Dijital Eğitim ve Küresel Erişim
EBA, HEMBA, EPALE ve “Ülkem Yanımda” gibi dijital platformlarla yurt dışındaki vatandaşlara da ulaşıldığını belirten Tekin, Türkçe Dört Beceri Sınavı'nın da uluslararası akreditasyon alarak dil diplomasisine katkı sunduğunu ifade etti.
“Eğitim Diplomatları” ve Ortak Değerler
Yurt dışındaki öğretmen ve okutmanların yalnızca eğitimci değil, aynı zamanda birer “eğitim diplomasisi elçisi” olduğuna dikkat çeken Tekin, bu kişilerin Türkiye’nin değerlerini temsil ettiğini belirtti. Yazıda, 1416 sayılı yasa kapsamında yurt dışına gönderilen yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin de bu vizyonun taşıyıcısı olduğu vurgulandı.
Maarif Modeli Küresel Vizyonla Uyumlu
Bakan Tekin, geçen yıl açıklanan “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”nin de eğitim diplomasisinin temelini oluşturduğunu belirterek, “Bu model, bilgiyle erdemi buluşturan, gaspsız ve dayatmasız bir iş birliği dili kurmayı hedeflemektedir” dedi.
Sonuç: Eğitimle Kurulan Medeniyet Dili
Yazısının sonunda Tekin, eğitimi bir hegemonya aracı değil, daha adil bir dünyanın anahtarı olarak gördüklerini ifade etti ve Türkiye’nin bu vizyonla dünyada “medeniyet sedası” oluşturacağını belirtti.
Ajans Expres Gazetesi
Tepkiniz Nedir?






